Japanski proizvođač automobila „Nisan” isprobava „super-zeleni” model vozila „lif” koji koristi solarnu energiju. „Nisanov” (Nissan) model „lif” naći će se u prodaji kasnije ove godine, ali kompanija ide oko pet godina ispred tog termina, kada bi zastareli sistem „lif” vozila mogao da ponudi alternativne mogućnosti u korišćenju litijum-jonskih baterija kao skladište električne energije. „Nisan” ističe da će se na tržištu pojaviti veliki broj korišćenih baterija „lifa” čiji bi se životni vek mogao produžiti. Proizvodnja i skladištenje energije postali su aktuelni u Japanu nakon katastrofalnog zemljotresa 11. marta kada je cunami izazvao masovnu nestašicu struje na severoistoku zemlje. Prema novom sistemu punjenja, koji je danas predstavljen novinarima, električna energija se proizvodi u 488 solarnih ćelija instalisanih na krovu zgrade „Nisanovog” sedišta u Jokohami, jugozapadno od Tokija.
Japanski proizvođač automobila „Nisan” isprobava „super-zeleni” model vozila „lif” koji koristi solarnu energiju.
„Nisanov” (Nissan) model „lif” naći će se u prodaji kasnije ove godine, ali kompanija ide oko pet godina ispred tog termina, kada bi zastareli sistem „lif” vozila mogao da ponudi alternativne mogućnosti u korišćenju litijum-jonskih baterija kao skladište električne energije.
„Nisan” ističe da će se na tržištu pojaviti veliki broj korišćenih baterija „lifa” čiji bi se životni vek mogao produžiti.
Proizvodnja i skladištenje energije postali su aktuelni u Japanu nakon katastrofalnog zemljotresa 11. marta kada je cunami izazvao masovnu nestašicu struje na severoistoku zemlje.
Prema novom sistemu punjenja, koji je danas predstavljen novinarima, električna energija se proizvodi u 488 solarnih ćelija instalisanih na krovu zgrade „Nisanovog” sedišta u Jokohami, jugozapadno od Tokija.
Četiri baterije „lifa”, postavljenje u kutiju u podrumu, će skladištiti električnu energiju dobijenu iz solarnih ćelija koja je dovoljna da se potpuno dopuni 1.800 „lif” vozila godišnje.
Premda sve više raste interesovanje za obnovljive izvore energije, kao što je solarna i energija vetra, glavni izazov je skladištenje električne energije, koja će biti i dalje skupa bez napretka u tehnologiji baterija.
Ostali japanski proizvođači kola, „Tojota” i „Honda”, rade na sličnim projektima kao što su povezivanje hibrida sa solarno-opremljenim kućama, u okviru programa energetski-efikasnih zajednica nazvanih „pametne mreže.”
Električna vozila ne zagađuju okolinu niti ispuštaju štetne gasove, ali im je neophodna struja, čija se proizvodnja uglavnom oslanja na zagađivače kao što su nafta ili benzin.
Čak i kada se zastareli modeli „lifa” budu zamenjivali, njihove baterije će naverovatnije imati svega 80 odsto kapaciteta. S druge strane, „lif” s baterijama velikog kapaciteta moći će da storiraju električnu energiju ekvivalentnu dvodnevnoj upotrebi u jednom domaćinstvu.
„Nisan” se nada da će početi da prodaje takve sisteme skladištenja energije vlasnicicma kuća do fisklane godine koja počinje aprila 2012.